1. Gergo Szinyova - Untitled (A), acrylic on canvas, 200 x 100 cm, 2019

Untitled (A), 2019

acrylic on canvas, 200 x 100 cm

2. Gergo Szinyova - Untitled (Still), acrylic on canvas, 50 x 100 cm, 2019

Untitled (Still), 2019

acrylic on canvas, 50 x 100 cm

3. Gergo Szinyova - Untitled (Svatopluk's Sweater), acrylic on canvas, 200 x 100 cm, 2019_

Untitled (Svatopluk's Sweater), 2019

acrylic on canvas, 200 x 100 cm

6. Gergo Szinyova - Untitled (Panorama Then and Now), acrylic on canvas, 50 x 100 cm, 2019

Untitled (Panorama Then and Now), 2019

acrylic on canvas, 50 x 100 cm

Gergo Szinyova, exhibition view at Trafo-1

Installation view at Trafó Gallery, 2019

Gergo Szinyova, exhibition view at Trafo-6

Installation view at Trafó Gallery, 2019

Gergő Szinyova: No Abracadabra

“Gergő Szinyova’s (1986) artistic practice in the last decade is centred around the renewal of the language of abstract painting. Szinyova’s abstraction is an aftermath of the age of the digital image, inspired by different forms of reproduction and printing; while his series also reflect on the seemingly endless stream of images. In his artworks, he confronts the relevancy and uniqueness of painterly gestures with the possibility of the perpetual reproduction of images. In light of the above, his new paintings at Trafó Gallery carry different graphical references and visual crosstalks, from color misregistrations to sequentially repetitive motives typical of the graphical process of risography.

Szinyova’s paintings have been presented in the form of solo exhibitions at Kisterem Gallery and Art + Text Gallery in Budapest, as well as at the Art Gallery Paks. His last solo show was organised at Anat Egbi Gallery, Los Angeles and his works have recently been displayed at group exhibitions at the Künstlerhaus Graz, at Budapest Gallery and at the Annarumma Gallery in Naples.”

Szinyova Gergő: No Abracadabra

“Szinyova Gergő (1986) művészeti pályája közel egy évtizede az absztrakció festészeti nyelvének megújításáról szól. Szinyova absztrakciója a digitális képkorszak szülötte, a sokszorosítás és a nyomtatás különféle formái inspirálják, ciklusai a képek végtelennek tűnő áramlását is tematizálják. Műveiben a festészeti gesztusok egyediségét és relevanciáját konfrontálja a digitális kép végtelen reprodukálhatóságával. Ennek szellemében a Trafó Galériában bemutatott új festményei is tartalmaznak grafikai vizuális referenciákat és áthallásokat, kezdve a rizográfiai eljárás „színelcsúszásaitól” a szekvenciálisan visszatérő motívumokig.

Szinyova festményeit több magyar galéria is bemutatta az elmúlt években önálló kiállítások keretében: a Kisterem Galéria, az Art+Text és a Paksi Képtár is. A művésznek külföldön utoljára a Los Angeles-i Anat Ebgi Galériában volt egyéni kiállítása, csoportos kiállításon szerepelt a grazi Künstlerhausban, a Budapest Galériában és a nápolyi Annarumma Galériában.”