Background II / János Fodor, János Sugár, Zoltán Szegedy-Maszák, Júlia Vécsei

6 September – 7 October 2011

kisterem_2011_background_2_001

Installation view with works of JÚLIA VÉCSEI and ZOLTÁN SZEGEDY-MASZÁK, Kisterem, 2011

kisterem_2011_background_2_002

Installation view with works of ZOLTÁN SZEGEDY-MASZÁK and JÁNOS SUGÁR, Kisterem, 2011

kisterem_2011_background_2_003

Installation view with works of ZOLTÁN SZEGEDY-MASZÁK and JÁNOS SUGÁR, Kisterem, 2011

kisterem_2011_background_2_015

ZOLTÁN SZEGEDY-MASZÁK: Block-Diagram III, 2003

acrylic on canvas, 50x100 cm

kisterem_2011_background_2_004

Installation view with works of JÁNOS SUGÁR, Kisterem, 2011

kisterem_2011_background_2_005

JÁNOS SUGÁR: Record-Play, 1987

India ink on paper, 21x29 cm

kisterem_2011_background_2_006

JÁNOS SUGÁR: Record-Play, 1987

India ink on paper, 21x29 cm

kisterem_2011_background_2_008

JÁNOS SUGÁR: Trash Media, 2007

5 light metal casts, size variable

kisterem_2011_background_2_009

JÁNOS SUGÁR: T-Shirt facing the Mirror, 2010

printed T-shirt

kisterem_2011_background_2_010

JÁNOS FODOR: Melting, 2010

polyester objects on lighting shelve, 100x25 cm

kisterem_2011_background_2_011

JÁNOS FODOR: Melting, 2010

polyester objects on lighting shelve, 100x25 cm

kisterem_2011_background_2_012

JÁNOS FODOR: Melting, 2010

polyester objects on lighting shelve, 100x25 cm (detail)

kisterem_2011_background_2_013

JÁNOS FODOR: Melting, 2010

polyester objects on lighting shelve, 100x25 cm (detail)

kisterem_2011_background_2_016

ZOLTÁN SZEGEDY-MASZÁK: from the series My best Summer Memories, 2007

pinhole camera photographs, c-prints, 41x63 cm

kisterem_2011_background_2_017

Installation view with works of JÚLIA VÉCSEI, Kisterem, 2011

kisterem_2011_background_2_021

JÚLIA VÉCSEI: from the Proof series, 2010-11

carbonpaper drawings on paper, each 29x21 cm

kisterem_2011_background_2_018

JÚLIA VÉCSEI: House, 2011

carbonpaper, glass, neon tube (detail)

kisterem_2011_background_2_019

JÚLIA VÉCSEI: House, 2011

carbonpaper, glass, neon tube (detail)

kisterem_2011_background_2_020

JÚLIA VÉCSEI: House, 2011

carbonpaper, glass, neon tube (detail)

A Kisterem aktuális Háttér II. című csoportos kiállításán bemutatott műtárgyak közötti koherenciát az alkotók szubjektív időhorizontjainak részleges együttállásai teremtették meg. A tavaszi szezon Háttér I. kiállításának (Maurer Dóra, Károlyi Zsigmond, Káldi Katalin, Follard Barbara, Kokesch Ádám, Kis Varsó) folytatásaként a “mester- tanítvány” koncepciót az intermédia szak képzési struktúrájához igazodva “nem mester- nem tanítvány” alcímen a galéria két fiatal művészének legfrissebb munkáit korábbi tanáraik művei kíséretében mutatjuk be.

Vécsei Júlia Korrektúra (2010-2011) indigó rajzsorozatának témája a történések azonnali vagy utólagos gondolati átalakítása, valamint az ismételt, kialakult folyamatokba történő beavatkozás. Vécsei a rajzokon egy sajátos másolási és módosítási folyamat felhasználásával némileg a véletlenre bízza az egyes részletek alakulását. Ház installációjának központi eleme a rajzokhoz a korábbiakban felhasznált indigós másolópapír.

Fodor János Olvadás (2010) installációja a tőle megszokott módon ötvözi a huszadik századi pop és koncept gondolkodást. A fény polc felnagyított és transzparens polieszter édességei fanyar humorral átitatva utalnak az “édes élvezet” efemer jellegére.

Sugár János Trash Média című 5 db egypéldányos alumíniumöntvényei a Műcsarnok 2007-es Szappanopera kiállítására készültek. Az öntvényeken csakúgy mint a Felvétel- lejátszás tusrajzon Sugár a tradicionális orosz matrjoska babák és a múmia lehetséges kapcsolatát/kapcsolatait tematizálja. A Tükörbe néző póló a 2010-ben rendezett Transart Communication fesztivál Public Dialog nevű “határ menti” nemzetközi projekjére készült. A projekten hat példányban, tükörfelirattal nyomatott pólót Sugár a komárnói régi mozi épületében működtetett Empátia butikban állította ki.

Szegedy- Maszák Zoltán kilencvenes évektől készülő lyukkamerás felvételeit (Legszebb nyári élményeim, 2007) leginkább az experimentális anyag és technikahasználat jellezmi. A lyukkamerás fényképezés egyik általa is kiaknázott jellegzetessége, hogy a képek létrehozása hosszabb megvilágítási időt igényel. Szegedy ezt a folyamatot a végpontok maximuma felé fokozza, ugyanis a technika sajátosságából adódó hosszabb megvilágítási időhöz alacsony érzékenységű anyagot és a lehetséges legkisebb nyílásokat használja. Bolokk- Diagram (2003) című felnagyított pixelekből álló akril festménye pedig a kép-tér komponálás egy szakaszát fordított irányban materializája.